Winkelwagen
Vragen? App 0681 288 085 of bel 085 800 00 30
Klanten geven ons een 9.1 volgens 504 beoordelingen
Onze 5 échte winkels zijn geopend!

Werken bij computercenter: klantcontact is het leukste dat er is

Werken bij computercenter: klantcontact is het leukste dat er is

‘De afwisseling in het werk vind ik geweldig’, vertelt Jordy. ‘Ik kom op alle mogelijke manieren met onze klanten in contact. Bij alles wat ik doe staat één ding centraal: de klant moet tevreden zijn.’

auteur:

Cick Geers

datum:

2 april 2021

leestijd:

3 minuten

Hij was één van de medewerkers van het eerste uur en gaat nog steeds iedere dag fluitend naar zijn werk: Jordy Sikkerle. Jordy werkt als klantcontactmedewerker bij computercenter; een veelzijdige functie. Hij belt met, mailt naar, chat met én helpt klanten in de winkel. Alles draait om de klant. Maar laat Jordy dat nou net het leukste vinden om te doen!

Met een ICT-opleiding op zak startte Jordy bij computercenter. Maar niet om te sleutelen aan pc’s. ‘Nee, ik ben eigenlijk direct commercieel aan de slag gegaan’, lacht de vriendelijke Jordy. Hij werkte in de winkel en adviseerde klanten, maar nu computercenter steeds meer groeit, groeit zijn functie mee.

Klantenservice medewerker Jordy
Klantenservice medewerker Jordy

Afwisseling

‘De afwisseling in het werk vind ik geweldig’, gaat Jordy verder. ‘Ik kom op alle mogelijke manieren met onze klanten in contact. Niet alleen om ze te helpen in de winkel, maar ook beantwoord ik vragen via e-mail en adviseer en help ik mensen aan de telefoon. Bij alles wat ik doe staat één ding centraal: de klant moet tevreden zijn. Of het nu een vraag of een klacht is; we lossen het op!

Daarnaast vind ik het concept van hergebruik heel belangrijk. Het is goed om verspilling en overproductie tegen te gaan. In ons geval: vaak kunnen laptops nog prima jaren mee. Dan is het toch superzonde dat zo’n apparaat afgedankt wordt. Ik zeg altijd maar zo: doe je het niet voor het milieu, doe het dan voor je portemonnee’.

Jordy adviseert een klant bij de aankoop van een refurbished laptop

Voldoening

Jordy werkt nu wat meer achter de schermen; met meer collega’s in de winkel en de chat op de website die in eerste instantie door stagiaires opgevangen wordt, heeft Jordy meer tijd voor coördinerende en andere regelwerkzaamheden. ‘Super leuk om niet alleen direct maar ook indirect voor de klant bezig te zijn. Zorgen dat alles achter de schermen van de webshop soepel verloopt; daar haal ik ook veel voldoening uit. Al sta ik met net zo veel plezier in de winkel, hoor. Het is het klantcontact dat het leuk maakt!’

De 27-jarige Jordy memoreert een bijzonder moment in de winkel in Zwolle. ‘Een wat oudere mevrouw kwam heel regelmatig bij ons om haar laptop te laten opschonen. In principe iets dat je prima zelf kunt doen, maar als iemand dat lastig vindt, dan doe ik het graag. En dat werd blijkbaar gewaardeerd. Deze mevrouw bracht iedere keer koekjes mee. Dat vind ik toch wel heel bijzonder hoor! En niet te vergeten erg lekker!’, gaat hij met een knipoog verder.

Ruimte en vertrouwen

Voor de toekomst ziet Jordy zichzelf nog steeds bij computercenter werken. Hij krijgt, zoals hij zelf aangeeft, veel ruimte en het vertrouwen om zijn werk tot een succes te maken. ‘En als je hulp nodig hebt, dan is die er ook’. Dan denkt Jordy even na en glimlacht. ‘Ja, ik ben eigenlijk gewoon hartstikke tevreden en het gaat gewoon erg goed, dus waarom zou ik hier over vijf jaar niet nog steeds zitten? Never change a winning team, toch?’

Zoek je ook een leuke (bij)baan? Kijk dan eens bij onze vacatures.

  • Voor 16.00 besteld, morgen in huis!
  • 14 dagen niet goed, geld terug!
  • Nu tijdelijk met 1 jaar garantie
  • Gecontroleerd, getest en gereinigd